קריטריונים לניתוח שרוול

0 Comments
קריטריונם לשרוול קיבה

קריטריונים לניתוח שרוול

ניתוח שרוול לפרוסקופי הוא הניתוח הפופולרי ביותר מהניתוחים הבריאטריים ומטרתו לטפל בתופעת השמנת היתר. קיימים מספר קריטריונים המקנים זכאות לניתוח שרוול בריאטרי וחשיבותם משתנה בהתאם למצב בריאותו של המטופל. הועדה הדנה על זכאות לניתוח בריאטרי לוקחת בחשבון ערכי BMI גיל, מחלות נלוות והאם המועמד עבר פעם ניתוח בריאטרי. 

מהם הקריטריונים לניתוח שרוול

קריטריונים לניתוח שרוול

נמאס מהדיאטה ורוצים לרדת במשקל? מתי עושים ניתוח שרוול ומהם הקריטריונים לניתוח? למי  מתאים ניתוח שרוול? תמשיכו לקרוא.

ניתוח שרוול הוא ניתוח קיצור קיבה מתקדם, ובו מקטינים את הקיבה ומוציאים את החלק שמפריש את רוב הורמוני הרעב. דפוסי האכילה ומערכת העיכול אינם נפגעים והאדם ממשיך לאכול ולשתות כהרגלו, אך הקיבה יכולה להכיל כמות קטנה יותר מאשר לפני הניתוח, והאדם לא מרגיש רעב כמו שהרגיש קודם לכן.

הרגלי אכילה לחולי סכרת

אחד מהקריטריונים לניתוח שרוול וללא ספק אחד המרכזיים שבהם הוא מחלת הסכרת בשילוב עם השמנה קיצונית. ניתוח שרוול מתאים לסוכרתיים שהתחילו לסבול מסכרת בעיקר בשנים האחרונות ולאילו שמעוניינים לאמץ הרגלי אכילה בריאים יותר לטווח הארוך. ניתוח שרוול הוא התחלה של תהליך ארוך לשינוי דפוסי חשיבה והרגלי אכילה, אך הוא לא סוף פסוק, ולאחריו נדרשת הרבה עבודה עצמית כדי לשמור על השינוי, שאם לא עלולים להגיע לניתוח שרוול חוזר.

ניתוח שרוול מאיזה משקל?

ניתוח שרוול מתאים למי שסובל מהשמנת יתר קיצונית והם בעלי BMI של 40 או יותר. כמו כן, מי שהוא בעל BMI של 35 אבל סובל ממחלות נלוות, גם יכול לבקש לעבור ניתוח שרוול. עבור מי שיש לו BMI של 50 או יותר, ניתוח שרוול יכול להתאים במיוחד. בדרך כלל ניתוח שרוול מתבצע רק למבוגרים, אבל אם יש ילד שסובל מהשמנת יתר וה-BMI שלו גבוה מ-50, הרופאים עלולים לשקול גם עבורו את האפשרות של ניתוח שרוול.

בעלי טבעת בקיבה

בין קריטריונים לניתוח שרוול  הוא אנשים שעברו ניתוח טבעת.  הסיבה הראשונה של בעלי טבעת בקיבה לעבור פרוצדורה של ניתוח שרוול אחרי טבעת היא שבניגוד לטבעת, השרוול גורם לשינוי הורמונלי שתורם משמעותי לתחושת שובע ומסייע לירידה במשקל.  סיבה נוספת היא חוסר הרצון להסתובב עם גוף זר בקיבה שלעיתים גורם לדלקות ולסיבוכים מיותרים.

מה הם היתרונות וחסרונות של ניתוח שרוול?

לניתוח שרוול יש כמה יתרונות, בהשוואה לניתוחים בריאטריים אחרים המיועדים לקיצור קיבה. היתרון הבולט הוא, שבניתוח שרוול אין החדרת גוף זר, והקיבה ממשיכה לתפקד כרגיל גם לאחר הניתוח. כמו כן, ניתוח שרוול יכול לעזור למנוע בעיות נוספות הקשורות במערכת העיכול, כגון אנמיה, מחסור בחלבונים ועוד.

החסרונות של ניתוח שרוול הם שלא מדובר בירידה דרמטית במשקל כמו שיש בניתוחי קיצור קיבה אחרים. בנוסף, אם המטופל לא ייצמד לדיאטה שנבנתה עבורו, הוא יחזור לעלות במשקל כמו שקרה לפני הניתוח.

ניתוח שרוול הוא צעד ראשון בירידה אמיתית במשקל. עם זאת, כדאי להתייעץ עם רופאים כדי לוודא שאכן מדובר בצעד הנכון ביותר עבורכם.

מיני מעקף קיבה

ניתוח מיני מעקף קיבה

מהו ניתוח מיני מעקף קיבה? ניתוח מיני מעקף קיבה הנו ניתוח חדשני יחסית (Mini Gastric Bypss), אשר מבוצע באופן לפרוסקופי ומטרתו היא להגביל את נפח

המשך קריאה
קריטריונם לשרוול קיבה

קריטריונים לניתוח שרוול

קריטריונים לניתוח שרוול ניתוח שרוול לפרוסקופי הוא הניתוח הפופולרי ביותר מהניתוחים הבריאטריים ומטרתו לטפל בתופעת השמנת היתר. קיימים מספר קריטריונים המקנים זכאות לניתוח שרוול בריאטרי

המשך קריאה
ניתוח טבעת

ניתוח טבעת

  ניתוח טבעת – הניתוח הנפוץ לפתרון התופעה של השמנת יתר! השמנת יתר היא פועל יוצא של משקל יתר אשר עלול לגרום לבעיות רפואיות חמורות ביותר. לכן,

המשך קריאה