פרוקטולוגיה

טיפול בטחורים, פיסורה, פיסטולה ופילונידל סינוס

פרוקטולוגיה הוא ענף ברפואה המאבחן ומטפל במחלות באזור פי הטבעת, חלחולת (רקטום), מעי הגס ורצפת האגן. מדובר בהתמחות נפרדת בתחום הכירורגיה, כיוון שאזור פי הטבעת והחלחולת הם אזורים מורכבים מאד מבחינה אנטומית ופיזיולוגית. הפרוקטולוג המומחה חייב להתמחות בתחומים נוספים המשיקים למחלות באיזור פי הטבעת כמו כירורגיה כללית וקולורקטלית, אונקולוגיה, גניקולוגיה,עור, אורולוגיה – על מנת לדעת לתת אבחנה וטיפול משולב.

במרכז שלנו אנו מטפלים בבעיות של טחורים, פיסורה, פיסטולה אנאלית ופילונידל סינוס. כל הניתוחים מתבצעים בבתי החולים עם מיטב הצות הרפואי הציוד.

סימפטקטומיה

טחורים הם כלי דם אשר קיימים מלידה, סביב פי הטבעת, ונועדו לנקז את הדם המצטבר באזור זה. כאשר נוצר לחץ חזק על אזור פי הטבעת, כלי הדם הללו מתנפחים ומתבלטים, וזוהי המשמעות של טחורים. הלחץ אשר מוביל לתופעה עלול להיווצר מסיבות שונות, כמו עצירות, הגורמת להפעלת לחץ רב על אזור פי הטבעת, הריון ולידה אשר יוצרים לחץ גדול באזור, בעיות שונות בכלי דם וכדומה. בעיית הטחורים היא בעיה כואבת אך ניתנת לטיפול ולפיתרות. אל תמשיכו לסבול. פנו אלינו בהקדם.

טיפול בפיסורה

פיסורה היא סדק שנוצר בחלק הפנימי של פי הטבעת. פיסורה נוצרת לרוב בגלל קשיי עיכול, עצירות וצואה קשה, אשר שורטת את האזור וגורמת כאבים בפי הטבעת. לעיתים, פיסורה עלולה להיגרם גם מסיבות אחרות כמו הימצאות חיידקים במעיים, לחץ רב וכדומה. היא גורמת לכאבים חזקים ודימום ויש לפנות לאבחון ולטיפול בהקדם. רוצים לדעת איך מטפלים בפיסורה במהירות ומסיימים עם הבעיה לחלוטין. הקליקו למידע נוסף

ניתוח פיסטולה

פיסטולה אנאלית/ בפי הטבעת, נוצרת בשל מורסה (אבצס) או בשל מחלות מעיים. תחילה מתמלא האזור בנוזל מכאיב, כתוצאה מזיהום. אם האבצס מתבקע מעצמו, נוצרת באזור מעין מחילה או תעלה. מעריכים כי קרוב למחצית מהחולים אשר סובלים מאבצס באזור יסבלו עקב כך גם מפיסטולה. יש לציין כי לעיתים הדבר נובע מסיבות אחרות שאינן מורסות, כגון כיבים או מחלות רקע כגון קוליטיס, קרוהן וכדומה. טיפול מהיר בפיסטולה באמצעות מכשיר מתוחכם. הקליקו למידע נוסף

איך נוצרות מחלות בפי הטבעת

אז לא כל כך נעים לדבר על זה אבל, פי הטבעת שלנו מנקז אליו ברמה יומיומית את כל תוכן המעי הגס לאורך כל החיים שלנו. תוכן המעי הגס שלנו זה בעצם המזון שלנו אחרי שעבר תהליך עיכול. התוכן הזה כולל בתוכו – חיידקים שמתרבים, חומציות מיוחדת, חומרים שלא נספגו במערכת העיכול באופן מלא ועוד ועוד.

באזור פי הטבעת לשנו קיימים הרבה מאוד קולטנים מסוגים שונים, ולכן זהו אחד האזורים הרגישים ביותר בגוף. אבל למרות הפסולת שעוברת שם, העור והרירית באזור זה נשארים בדרך כלל ללא שינוי  אלא אם כן מתפתחת מחלה.

מחלות במערכת העיכול קשורות לאזור זה ,ברוב המקרים, מכיוון שפי הטבעת והחלחולת (רקטום) הם בעצם חלק הסופי של מערכת העיכול. דבר נוסף, לעיתים יש קשר עם מחלות במערכות אחרות בגלל הקרבה האנטומית ביניהם, כמו למשל מערכת השתן והמערכת הגניקולוגית.

המחלות המטופלת על ידי המרפאה הפרוקטולוגית הם רבות, ובניהן: טחורים, עצירות כרונית, סרטן המעי הגס, פציעות עקב לידה, חוסר שליטה על הסוגרים, צניחת הרקטום ועוד.ישנם מחלות המטופלות על ידי הרגלי אכילה שונים( כמו טחורים לדוגמא) ,תרופות ומשחות וישנם מחלות שטיפולן הוא רק על ידי ניתוח.   בדרך כלל מדובר במחלות פי הטבעת, חלחולת ומעי הגס וכריתת המעי הגס.   היום בעקבות הטכנולוגיה החדשה מאבחנים מחלות בפי הטבעת והחלחולת ללא כאב ובמהירות. מה חשוב בפרוקטולוג הוא הנסיון המקצועי.

אם אתם רוצים חוות דעת אמינה ורופאים מקצועים ביותר, זה הזמן לבקר במרפאה שלנו.

הברזל 11 בית הרופאים - תל אביב