בוטוליניום טוקסין לטיפול בהזעה

בוטוליניום טוקסין לטיפול בהזעה

הזעת יתר היא תופעה הנגרמת בשל כניסתו לפעולה של מנגנון הזעת הגוף בזמן שלא צריך אותו. במילים אחרות מנגנון הזעת הגוף עובד בצורה לא נכונה ופוגע באיכות החיים ומפריע למהלכם התקין. אם בעבר היו פותרים את הבעיה באמצעות התערבות ניתוחית הרי שכיום, יש מענה מגוון לבעיה וניתן להתאים למטופל או למטופלת את השיטה המתאימה. אחת מהשיטות הלא ניתוחיות שאינן פולשניות היא הזרקת חומר הנקרא בוטוליניום טוקסין. הבוטוליניום טוקסין הוא בעצם הבוטוקס המוכר, רעלן שהזרקתו מונעת יצירת אצטילכולין,  שהוא החומר שמפעיל את בלוטות הזיעה

יש פתרון לא ניתוחי להזעת יתר

בוטוליניום טוקסין להזעת יתר

בוטוליניום טוקסין הינו חומר ידוע ומוכר בתחום הטיפולים האסתטיים. הוא ידוע גם בשם בוטוקס, אולם מסתבר שהוא יכול לעשות הרבה יותר מאשר העלמת קמטים בפנים. מחקר שבוצע בסוף שנות ה 90 גילה שהחומר יעיל למניעת הזעה ומאז הוא משמש לטיפול בהזעת יתר, ללא צורך בניתוח, הרדמה, או באשפוז. נסביר על החומר, איך ההזרקה מטפלת בהזעת יתר ועד כמה זה יעיל.

הזרקה ונפרדים מהזעת היתר

בוטוליניום טוקסין הוא סוג של רעלן טבעי שיכול להשפיע על השרירים ועל מערכת העצבים. התגלה במחקרים כי כאשר משתמשים בו בכמויות המתאימות, הוא יכול להשיג אפקט רפואי ראוי לציון. האפקט הזה משפיע לאורך פרק זמן מסוים, לא לצמיתות. יחד עם זאת, עם הזמן בדרך כלל משך ההשפעה מתרחב ותדירות הטיפול יורדת.
במהלך הטיפול, הרופא מזריק את הבוטוליניום טוקסין למקומות ממוקדים ונבחרים. בניגוד לדעה הרווחת, לא מזריקים ישירות לתוך בלוטות הזיעה אלא ישירות לתוך לעור.
הזעת היתר נפסקת לאחר ההזרקה מהסיבה הפשוטה שהחומר מגיע בדפוזיה לקצות העצבים ומונע יצירת אצטילכולין שהוא החומר שמפעיל את בלוטות הזיעה.

בוטוליניום טוקסין – מפסיקים להזיע ללא ניתוח

מכיוון שמדובר בהזרקה בלבד ולא בניתוח, איך צורך באשפוז ולא צריך הרדמה מלאה. אם המטופל מתעקש ניתן לבצע אלחוש למקום ההזרקה אך ברוב המקרים גם זה מיותר. בהמלך הזרקת החומר, מחט דקה מעבירה את הבוטוליניום והכאב כמעט ולא מורגש. זמןו הטיפול קצר ביותר והוא מסתיים לאחר כרבע שעה עד חצי שעה על פי רוב. הטיפול מתאים לסוגים שונים של הזעות יתר, למשל בבתי השחי, בכפות הידיים ועוד. בהתאם לצרכי המטופלים, בוחר הרופא את האזור שבו יבוצע הטיפול.
מטרת התהליך היא להפחית בצורה ניכרת את ההזעה. כעבור מספר חודשים, במידה וההזעה שוב מתגברת, אין שום בעיה לבצע טיפול נוסף. אין צורך בתקופת החלמה ועל פי רוב אין תופעות לוואי מיוחדות. הטיפול נפוץ למדי והתוצאות מורגשות היטב. לאפשרויות מגוונות של טיפולים בהזעת יתר, ד"ר עופר לנדאו לרשותכם.