ניתוח קיצור קיבה בלאומית

0 Comments

ניתוח קיצור קיבה בלאומית

ניתוח קיצור קיבה הוא הוא בעצם כותרת כללית למשפחת הניתוחים הבריאטריים אשר תפקידה לטפל בהשמנה חולנית ולגרום לירידה במשקל. ניתוח קיצור קיבה בלאומית מתבצע על פי קריטריונים אותם נפרט בהמשך אשר קובעים את זכאותו של הפציינט לניתוח ואת סוג הניתוח המתאים לו ביותר בהתאם לנתונים האישיים שלו.

סוגי ניתוחים בלאומית

אלו הניתוחים בקופת חולים לאומית אשר מוגדרים כניתוחים בריאטריים ותפקידם להצר את הקיבה:

  • ניתוח שרוול – הפופולרי בניתוחי הצרת הקיבה בו מסירים חלק גדול מהקיבה ומשאירים קיבה קטנה, כמעין שרוול, המגבילה את הפאצינט בכמויות המזון אותן ניתן לצרוך. ב10 השנים האחרונות חלה קפיצה של מעל 500% בכמות ניתוחי השרוול המבוצעים בישראל והם עומדים כיום על מעל 15.000 בשנה.

 

  • ניתוח טבעת – סוג נוסף של ניתוח בריאטרי הוא ניתו טבעת בו כורכים טבעת סיליקון סביב החלק בו עובר המזון לקיבה ובעצם מקטינים את "שער האוכל" מה שמפחית את כמות המזון הנצרך וגורם לירידה במשקל. בניגוד לניתוח שרוול בו מתבצעת פעילות כירורגית של כריתה בניתוח טבעת המצב הפיך וניתן להגדיל, להקטין או להסיר את "שער המזון". על היתרונות והחסרונות של הניתוח תוכלו לקרוא בניתוח טבעת אך יש לזכור שניתוח זה משאיר את הפאציינט עם גוף זר סביב הקיבה.

 

  • ניתוח מיני מעקף קיבה – הנו ניתוח חדשני אשר מבוצע באופן לפרוסקופי ומטרתו היא כפולה: הראשונה היא הגבלת נפח המזון הנכנס לקיבה (כפי שנעשה בניתוח שרוול רגיל) והשני הוא הגבלת ספיגת המזון וזאת כתוצאה מהעיכוב במפגש של המזון עם מיצי העיכול, המתקיים בשלב מאוחר יותר במערכת העיכול. לפרטים נוספים אודות ניתוח מיני מעקף קיבה בלאומית.

ד"ר עופר לנדאו קיצור קיבה בלאומית

המרכז לכירורגיה מתקדמת בהנהלת ד"ר עופר לנדאו מתמחה בניתוחים בריאטריים למעלה מ-16 שנה. לקביעת פגישת ייעוץ בנושא בחינת פתרונות רלוונטיים לטיפול בהשמנת יתר, התקשרו לטלפון 072-3308510.