ניתוח בריאטרי בלאומית

0 Comments

ניתוח בריאטרי בקופת חולים לאומית

שכיחות הניתוחים הבריאטריים בשנים האחרונות עלתה לאין ערוך וכיום מבוצעים מעל 10.000 ניתוחים להשמנת יתר בשנה. ניתן לומר כי ניתוח בריאטרי המטפל בהשמנת יתר, בין אם מדובר בניתוח שרוול, קיצור קיבה, או מעקף הוא הניתוח האלקטיבי הנפוץ ביותר בישראל.

ניתוח בריאטרי הוא פעולה רפואית המתחילה תהליך רפואי בריאותי ארוך טווח. המטופלים העוברים ניתוח בריאטרי בקופת חולים לאומית, מקבלים הדרכה שתכניס אותם למסלול חיים בריאותי לירידה הדרגתית אך מהירה במשקל ושמירה עליו לאורך זמן.

ניתוחים בריאטריים נפוצים בקופת חולים לאומית

ניתוח שרוול

הניתוח הנפוץ ביותר בשנים האחרונות, בו מסירים חלק משמעותי מהקיבה מה שלא מאפשר לכמות גדולה של מזון להיכנס פנימה וגורם לירידה במשקל. הורדת נפח הקיבה באופן משמעותי משנה גם את המטבוליזם באמצעות הפחתת ההורמון גרלין, מה שעוזר לירידה טובה יותר במשקל ושיפור משמעותי במחלות נלוות. בעקבות הניתוח ישנה ירידה במשקל ושיפור משמעותי במחלות נלוות כמו סוכרת ויתר לחץ דם הגורמות לתופעה של השמנת יתר.

לאחר ניתוח שרוול החולה יהיה במעקב כירורגי ומעקב ממושך ורצוף של שרות הדיאטה. מטרת המעקב הינה לדאוג לכך שבירידה במשקל יהיה מעקב הדוק אחרי קצב הירידה ועל תוספות מרכיבי מזון להן זקוק המטופל, כל זה נועד על מנת שתופעת ההשמנה לא תחזור.

סוג ניתוח זה, הפך להיות בשנים האחרונות מן ההליכים הנפוצים של טיפול בהשמנת יתר.

ניתוח מיני מעקף קיבה

ניתוח דומה לניתוח השרוול, אך למעשה הינו ניתוח פשוט יותר. מבוצע בשיטה הלפרוסקופית, אשר במסגרתה, חלק קטן של הקיבה (השרוול שנותר בדומה לניתוח שרוול רגיל) מחובר לנקודה מרוחקת של המעי הדק. שני משתנים אלה, הקיבה המוקטנת והחיבור המרוחק למעי הדק (אשר מקטין את ספיגת חומרי המזון במערכת העיכול) מביאים לפתרון יעיל יותר להתמודדות עם השמנת יתר.

ניתוח טבעת

בניתוח זה מתבצעת פעולה להחדרת טבעת סביב המעבר בין הושט לקיבה. טבעת זו יוצרת מחסום למעבר המזון וניתן לשלוט בכמויות המזון הנכנסות לפה

ד"ר עופר לנדאו, הנו כירורג מומחה לטיפול בהשמנת יתר ומבצע את כל הניתוחים הבריאטריים בקופת חולים לאומית.