ניתוח שרוול לפרוסקופי

0 Comments

ניתוח שרוול לפרוסקופי

ניתוח שרוול לפרוסקופי הוא הניתוח הפופולרי ביותר מהניתוחים הבריאטריים ומטרתו לטפל בתופעת השמנת היתר.בניגוד לניתוח המסורתי בו הייתה נדרשת פתיחה של הבטן על מנת להגיע לקיבה, בשיטה הלפרוסקופית יוצר המנתח 4-7 חתכים בדופן הבטן, כאשר דרכם מוכנס הציוד הניתוחי כולל מצלמה זעירה המאפשרת לבצע את הניתוח ולצפות במדויק בנעשה בתוך חלל הבטן. גם בשיטה הלפרוסקופית  מסירים כ-90% מנפח הקיבה המקורי, מה שמשאיר כ-100 סמ"ק לכניסת אוכל לעומת כ-1,000 סמ"ק נפחה הרגיל של הקיבה. 

ניתוח שרוול לפרוסקופי ללא סיבוכים מיותרים

ניתוח שרוול לפרוסקופי

ניתוח זה הפך בשנים האחרונות לניתוח נפוץ ובעל סיכויים טובים לטיפול בתופעת השמנת יתר ובתחלואות נלוות, כגון: לחץ דם גבוה, סוכרת, דום נשימה בשינה, יתר שומנים בדם ועוד. עצם העובדה שלא מבצעים חתך כירורגי, מקצר את זמן ההחלמה ואת הסיבוכים הנלווים

מהלך ניתוח שרוול קיבה לפרוסקופי

במסגרת ניתוח שרוול קיבה לפרוסקופי מתבצעות שתי הפרדות של הקיבה (אחת באזור החיבור בין הוושט לקיבה והשנייה בחלק התחתון של הקיבה), כאשר הכריתה המתבצעת הינה לאורך הקיבה ומותירה אחריה חלק ארוך וצר ("שרוול").

החלקים המופרדים משודכים באמצעות שדכן מיוחד בעל סיכות טיטניום קטנות, אשר מאחות את האזורים הכרותים, לאחר תהליך הכריתה בודק המנתח את אטימותה של הקיבה באמצעות מילוי צבע כחול ובחינת קו הכריתה למציאת דליפות (שאותן ניתן לתקן ע"י תפרים).

החלק הכרות של הקיבה מוצא מאחד מהחתכים שנעשו בדופן הבטן ולאחריו כל הציוד ששימש בניתוח, כאשר בסיום התהליך מוכנס נקז לאזור הכריתה, אשר יוצא עם שחרור המטופל מבית החולים.

חזרה לשגרה לאחר ניתוח שרוול קיבה לפרוסקופי

לרוב, ב-24 השעות הראשונות שלאחר הניתוח, יחוש המטופל כאב בעוצמה גבוהה ומכיוון שכך, יקבל תרופות לשיכוך כאבים. לאחר פרק זמן זה, משתפרת ההרגשה ופוחתת עוצמת הכאב יחד עם שיפור ניידותו של המטופל.

יום לאחר הניתוח עובר המטופל צילום בליעה, אשר תפקידו לבדוק שאכן אין דליפה מאזור הכריתה של הקיבה. בהנחה והצילום תקין, המטופל יחל לשתות בכמויות קטנות.

בהנחה וההתאוששות מתקיימת כסדרה, חזרה לשגרה אפשרית כשבוע עד שבועיים לאחר הניתוח.

תפקידו של ניתוח בריאטרי הוא להגביל את נפח הקיבה, ובאמצעות כך להקטין את נפח המזון המוכנס לגוף. חשוב להבין ששינוי פיזי חייב לבוא יד ביד עם שינוי התנהגותי לשם הבטחת הצלחת התהליך הכירורגי,  ולכן יש לשמור על מספר כללים פשוטים לשם שמירה על המשקל.

אחוזי הצלחה של ניתוח שרוול לפרוסקופי

ראשית כל, יש לציין כי הצלחת הניתוח מורכבת משני תנאים מרכזיים, האחד הוא ביצוע ניתוח מוצלח והשני הוא שינוי אורחות חייו של המטופל (הכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית).

אחוזי ההצלחה של ניתוח שרוול לפרוסקופי עומדים על 66% ועד 85%.

במהלך מחצית השנה הראשונה שלאחר הניתוח ניתן לצפות לירידה של כ-50% מעודף המשקל הקיים, כאשר במחצית השנייה של השנה, ניתן לצפות לירידה נוספת של 15% עד 30% מעודף המשקל.

מיני מעקף קיבה

ניתוח מיני מעקף קיבה

מהו ניתוח מיני מעקף קיבה? ניתוח מיני מעקף קיבה הנו ניתוח חדשני יחסית (Mini Gastric Bypss), אשר מבוצע באופן לפרוסקופי ומטרתו היא להגביל את נפח

המשך קריאה
קריטריונם לשרוול קיבה

קריטריונים לניתוח שרוול

קריטריונים לניתוח שרוול ניתוח שרוול לפרוסקופי הוא הניתוח הפופולרי ביותר מהניתוחים הבריאטריים ומטרתו לטפל בתופעת השמנת היתר. קיימים מספר קריטריונים המקנים זכאות לניתוח שרוול בריאטרי

המשך קריאה
ניתוח טבעת

ניתוח טבעת

  ניתוח טבעת – הניתוח הנפוץ לפתרון התופעה של השמנת יתר! השמנת יתר היא פועל יוצא של משקל יתר אשר עלול לגרום לבעיות רפואיות חמורות ביותר. לכן,

המשך קריאה