כל מה שרציתם לדעת על אבנים בכיס המרה

 

אנשים רבים סובלים מתופעה של אבנים בכיס המרה, בלי לדעת על כך. במקרה שהם גורמים לכאבים או אי נוחות, יש לשקול התערבות רפואית. המרכז הרפואי לכירורגיה מתקדמת של ד"ר עופר לנדאו מדריך ומסביר.

 

מהם אבנים בכיס המרה?

 

המרה נמצאת בסמיכות לכבד בצד ימין של גוף האדם. היא מלאה בנוזל שנקרא מיץ המרה שתפקידו לסייע למעיים לפרק את השומנים בגוף.  במהלך עיכול המזון "שולחת" המרה  מיץ מרה אל המעיים ואלה עובדים על פירוק השומנים בהצלחה. תפקיד נוסף של המרה הוא לעזור בספיגה של מים ומלחים בתהליך העיכול. במהלך השנים כאשר אנחנו עוברים שינויים גופניים שונים, נוזל  המרה עובר גם הוא שינויים,  נעשה סמיך יותר ונוצרים בו גבשושיות.  גבשושיות אלו נקראות אבנים  בכיס המרה וכשהן מתחילות לכאוב יש להוציא אותן מהגוף לפני שיתפתחו בעיות כיס מרה

 

מהם הסימנים לאבנים בכיס המרה.

למעשה אנשים רבים סובלים מתופעה של אבנים בכיס המרה והם אפילו אינם מודעים לכך. אבנים אלה יכולים לשהות בתוך המרה בלי שיגרמו לשום תופעת לוואי אלא שלפעמים הם מתחילים לשלוח סימנים:

 

 

טיפול נגד אבנים בכיס המרה

 

את האבנים מגלים בבדיקת אולטרה סאונד פשוטה וכאשר הם מטרידים את המטופל נוטים לבצע ניתוח כיס מרה. בעקרון מדובר בניתוח קל שבמהלכו מוציאים את כיס המרה לחלוטין, ומיץ המרה עובר למעיים.  בנוסף, קיימים רופאים ממליצים על שינוי בהרגלי האכילה כדי לסייע בסילוק אבני מרה. שינוי זה כולל הפחתה מיידית של כמויות השומן והכולסטרול ומעבר אל אוכל מלא כמו דגנים מלאים, אורז מלא, חיטה מלאה. וכן ירקות ופירות בקליפתם כדי לקבל סיבים תזונתיים.

 

כדי להחליט על האופן הרצוי והנכון יש לפנות אל גורם רפואי מומחה. פנו אל המרכז הרפואי לכירורגיה מתקדמת של ד"ר עופר לנדאו, לקבלת יעוץ מוסמך.