ניתוח בקע לפרוסקופי

בעבר, על מנת לתקן בקע (קילה) היה נדרש הליך רפואי מורכב הכולל חתך בשרירי הבטן ותפירת חלקי השרירים שנרפו. ניתוח בקע לפרוסקופי הינו פתרון מתקדם שמציע טיפול בבעית הבקע במינימום התערבות כירורגית, מינימום סיכון וזמן החלמה מהיר.

במהלך הניתוח מבצעים מספר חתכים קטנים, דרכם מכניסים את המכשור הניתוחי ומבצעים את ההליך. הרופא מבצע את הניתוח שמולו מסך גדול באמצעותו הוא רואה את פנים הבטן באמצעות מצלמה זעירה. חוסר הצורך בחתך גדול ובתפרים חיצוניים מקצר באופן משמעותי את זמן ההחלמה ומפחית את הסיבוכים והזיהומים באחוזים מאוד גבוהים.

ניתוח בקע לפרוסקופי ללא סיבוכים מיותרים

 

מהו בקע מפשעתי ?

אנשים רבים סובלים מבעיה של בקע מפשעתי או בשמה השני הרניה מפשעתית. התופעה נובעת מרפיון בשרירי הבטן הבקע וכמעט אינה מורגשת בחיי היום יום, כך שניתן לחיות איתה לאורך זמן מבלי לדעת על קיומה. אך במקרים קיצוניים יגרום הבקע לכאבים קשים וחוסר טיפול עלול להביא אפילו למצב מסכן חיים. במקרה כזה יש לפנות לרופא על מנת לעבור בדיקה מקיפה של הבקע ולהתאים טיפול הולם.

לצפייה בסיבות להיווצרות בקע מפשעתי, הקליקו על הקישור!

 

שיטות לניתוח בקע מפשעתי

הפתרון המוצע במצב כזה הוא לבצע ניתוח ללא דיחוי. במהלך הניתוח משתילים מעין רשת מיוחדת על גבי דפנות הבטן שיתמכו בשרירים לבל יצנחו מטה. קיימות שתי שיטות לניתוח בקע כאשר הנפוצה בהן היא השיטה הלפרוסקופית המתבצעת במינימום התערבות הניתוח השמרני לתיקון בקע מפשעתי.

בניתוח זה מבצעים . תפירת השרירים מאחה את השבר ומאחדת אותו שוב. זמן ההחלמה מניתוח בקע מפשעתי אורכת כחודש בערך ומשתנה ממטופל למטופל.  במהלך ההחלמה יש לנוח ולא להרים דברים כבדים. ניתוחים מעין אלה כמעט ואינם מבוצעים היום.

 

מתי צריך לבצע ניתוח בקע מפשעתי?

כאמור, בקע מפשעתי אינו מתרפא מעצמו, ההיפך הוא הנכון.  עם הגיל גם הבקע עלול להתקדם  ולגרום לכאבים פתאומיים ובלתי מוסברים ומקרים קיצוניים למצב מסכן חיים. על כן אסור להזניח וברגע שמתגלה הבקע יש לטפל בו ולמנוע סיכונים עתידיים.

איזה ניתוח עדיף? כאן אמור הרופא להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטה. כמובן שהתאוששות מניתוח לפרוסקופי קל יותר ומונע זיהומים וצלקות. עם זאת ישנם מקרים של עדיפות דווקא לצורה השמרנית ועל הרופא לקחת בחשבון שיקולים של יעילות מול סיכון.

ניתוח בקע לפרוסקופי לטיפול בסוגי בקע שונים
חשוב לדעת, כי ניתוחי בקע לפרוסקופיים המבוצעים בהרדמה המלאה נותנים לרוב מענה לבעיה הקיימת, אך למרות היתרונות בסוג טיפול זה, הוא אינו מתאים לכל אחד, מכיוון שלמשל מטופלים בעלי עודף משקל חריג, או כאלה בעלי היסטוריית הדבקויות באזור האגן, אינם מתאימים לסוג ניתוח זה. כמובן שייעוץ פרטני מול המנתח יבהיר את שנדרש לדעת.

קיימים סוגים שונים של בקעים אופייניים, כאשר שמו של הבקע מעיד כמובן על מיקומו בגוף:

 

  • בקע מפשעתי – גורם לרוב לאי נוחות ולכאבים, נפוץ בעיקר אצל גברים, אך מופיע לעיתים גם אצל נשים. נגרם לרוב אצל גברים כתוצאה מחולשה בתעלת המפשעה.
  • בקע סרעפתי – מתפתח לרוב כאשר השרירים והרצועות באזור הסרעפת נחלשים וכתוצאה מכך חלק מן הקיבה בולט אל חלל בית החזה.
  • בקע טבורי – נפוץ בעיקר אצל נשים, בעלי משקל עודף, לסובלים מעצירות כרונית.
  • בקע ברום הבטן – שכיח בעיקר אצל גברים ב-3%-5% מהאוכלוסיה הבוגרת, נוצר מעל הטבור.