ניתוח פיסורה

ניתוח פיסורה הוא הליך יעיל לטיפול בפיסורה כרונית

ניתוח פיסורה: מדריך מקיף

פיסורה היא סדק כואב בפי הטבעת, הגורם לכאבים עזים בעת היציאות ודימום. למרות שניתן לטפל בפיסורה באמצעים שמרניים, במקרים רבים נדרש ניתוח. בפוסט זה נסקור את נושא ניתוח הפיסורה, מתי הוא מתבצע, כיצד הוא מתבצע ושלבי ההחלמה.

מהי פיסורה?

פיסורה היא סדק שנוצר בחלק הפנימי של פי הטבעת. פיסורה נוצרת לרוב בגלל קשיי עיכול, עצירות וצואה קשה, אשר שורטת את האזור וגורמת כאבים בפי הטבעת. לעיתים, פיסורה עלולה להיגרם גם מסיבות אחרות כמו הימצאות חיידקים במעיים, לחץ רב וכדומה.

הפיסורה גורמת לכאבים חזקים, במיוחד בזמן הישיבה בשירותים, היא גורמת לדימום אשר מופיע עם היציאות וניתן לראותו על ניר הטואלט או בשירותים עצמם. פיסורה מהווה סבל רב וגורמת כאבים בפי הטבעת לאנשים הסובלים ממנה ועל כן מומלץ לפנות לאבחון ולטיפול בהקדם.

מתי מבצעים ניתוח פיסורה?

ניתוח פיסורה נחשב בדרך כלל לטיפול אחרון, לאחר שניסו טיפולים שמרניים כגון:

תרופות מקומיות: משחות ומשתנים המכילים חומרים המרפים את שרירי פי הטבעת ומסייעים בהחלמה.

אמבטיות סיטז (SITZ): השריית האזור באמבט חמים עם מלחים מרגיעים.

שינויים תזונתיים: תזונה עשירה בסיבים.

ניתוח מומלץ כאשר:

הטיפולים השמרניים אינם יעילים.

הפיסורה כרונית וגורמת לסבל רב.

קיים סיבוך של הפיסורה, כגון היווצרות סינוס.

כיצד מתבצע הניתוח?

ניתוח פיסורה הוא הליך כירורגי פשוט יחסית, הנמשך כ-15-30 דקות. הוא יכול להתבצע בהרדמה מקומית, אזורית או כללית, בהתאם להעדפת המטופל ולהחלטת הרופא. שיטות ניתוח נפוצות הן:

חיתוך יזום בפי הטבעת (Lateral Interal Sphincterotomy) – ביצוע חתך בשריר פי הטבעת ושריר הסוגר הפנימי לטובת ביטול הכיווץ בפי הטבעת.

כריתת הרקמה הפצועה (Fisurectomy) – כריתת הרקמה הפצועה, לטובת חשיפת הרקמה הבריאה שמתחתיה.

מתלה אנאלי – השתלה של עור בריא על ומעל הרקמה הפצועה, לטובת מניעת חיכוכים וזיהומים והבראה טובה יותר.

שלבי ההחלמה

משך ההחלמה משתנה מאדם לאדם ותלוי בסוג הניתוח ובגורמים נוספים. באופן כללי, ניתן לצפות לשיפור משמעותי בכאבים תוך מספר ימים עד שבועות.

שלבי ההחלמה:

מיד לאחר הניתוח: ייתכן כאב קל עד בינוני, שניתן לשכך באמצעות תרופות משככות כאבים.

שבועות הראשונים: חשוב לשמור על היגיינה קפדנית באזור הניתוח, לבצע אמבטיות סיטז ולהקפיד על תזונה עשירה בסיבים.

החלמה מלאה: לרוב, ההחלמה המלאה נמשכת מספר שבועות עד מספר חודשים.

סיכונים ותופעות לוואי

ניתוח פיסורה נחשב להליך בטוח, אך כמו בכל ניתוח, קיימים סיכונים ותופעות לוואי אפשריות, כגון:

√   דימום

√   זיהום

√   אי שליטה על הסוגרים (נדיר)

√   חזרה של הפיסורה

** חשוב לדון בסיכונים וביתרונות של הניתוח עם הרופא המטפל לפני קבלת ההחלטה.**

ניתוח פיסורה במרפאת ד"ר עופר לנדאו

במרפאה לכירורגיה מתקדמת של ד"ר עופר לנדאו, תוכלו לקבל את הטיפולים הרפואיים המומלצים לפיסורה במקצועיות גבוהה במיוחד. המרפאה מציעה מגוון טיפולים רפואיים בבעיית הפיסורה. ההחלמה מן הניתוח אורכת מספר שבועות, שאחריהם, במרבית המקרים, הבעיה נפתרת באופן סופי. מומלץ להקפיד על תזונה נכונה על מנת למנוע מהפיסורה לחזור.

גם אתם סובלים מפיסורה? רוצים להיפטר מן הבעיה אחת ולתמיד? בואו לקבל את הטיפול המקצועי ביותר במרפאה של ד"ר לנדאו לכירורגיה מתקדמת!

למידע נוסף אודות טיפול בבעיות פרוקטולוגיות!