ניתוח שרוול בלאומית

0 Comments

ניתוח שרוול בלאומית

ניתוח שרוול הקיבה (Gastric sleeve surgery) הוא אחד מהניתוחי ההרזיה הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. במשרד הבריאות לא נשארו אדישים, הבינו כי מדובר בניתוח מציל חיים והחליטו להכניס את כל נושא הניתוחים הבריאטריים לסל הבריאות, כולל ניתוח שרוול קיבה. כיום כל מבוטח של קופת חולים לאומית שעומד בקריטריונים, רשאי לעבור את הניתוח כמעט ללא עלות במסגרת המסלול הציבורי או השב"ן.

מהלך הניתוח

במהלך הניתוח שמתבצע בטכנולוגיה לפרוסקופית, מסירים חלק מאוד גדול מהקיבה ומשאירים קיבה קטנה בצורת שרוול ומכאן נגזר שמו של הניתוח.  הורדת נפח הקיבה באופן משמעותי גורמת לשני תהליכים מרכזיים: המנותח אינו יכול לאכול כמות גדולה של אוגל דבר שגורם לירידה במשקל באופן מיידי והדבר השני הוא שינוי המטבוליזם באמצעות הפחתת ההורמון גרלין מה שעוזר לירידה טובה יותר במשקל ושיפור משמעותי במחלות נלוות.

קריטריונים לניתוח שרוול בלאומית

כאשר מגיש אדם בקשה לניתוח בריאטרי בקופת חולים לאומית, קיימת ועדה שתפקידה לקבוע האם המועמד אכן מתאים להליך. הועדה מבצעת בדיקות פסיכולוגיות, בריאותיות ותזונתיות ולאחר בערכה מקיפה נותנת את האישור וקובעת את סוג הניתוח.  ככלל, הליך כירורגי להרזיה הוא האופציה האחרונה ובו נוקטים לאחר שהמטופל ניסה את כל האופציות העומדות לפניו, לא הצליח בתהליך ונמצא בהשמנת יתר חולנית.

מדד ה- BMI כתנאי לניתוח שרוול בלאומית

BMI הוא מדד המהווה אומדן לכמות השומן בגופו של הנבדק. המדד מחושב על ידי חילוק משקלו של הנבדק  בגובהו בריבוע . כך לדוגמה ה – BMI של אדם בגובה 1.90 מטר, השוקל 100 ק”ג, הוא 27.7 (100/1.92=100/3.61=27.7 ק”ג חלקי מטר בריבוע).

כאשר מדובר על BMI גבוה מ- 40, בדרך כלל מדובר במועמד ודאי לניתוח בריאטרי. מועמדים להם יש BMI של בין 35-40 אינם מועמדים אוטומטיים אלא אם כן יצליחו להוכיח כי קיים אצלהם סיבוך אחד לפחות כתוצאה מהמשקל העודף. לחץ דם, סוכרת וכו…

ד"ר עופר לנדאו – ניתוח שרוול בלאומית

ד"ר עופר לנדאו, הנו כירורג מומחה לטיפול בהשמנת יתר, מבצע מזה כ- 16 שנים באנשים הסובלים מתופעה של השמנת יתר והשמנת יתר קיצונית ובוצעו על ידו בהצלחה מאות ניתוחים בריאטריים.