ניתוחי הרזייה בקופת חולים לאומית

0 Comments

ניתוחי הרזייה בקופת חולים לאומית – קריטריונים

ניתוחי הרזייה הם בעצם ניתוחים בריאטריים המבוצעים בפציינטים בעלי השמנת יתר חולנית וסיבוכים שונים מעודף משקל. הקריטרייונים לניתוחי הרזייה בלאומית נקבעים על ידי משרד הבריאות וזהים למבוטחי כל קופות החולים.

כאשר מבקש אדם לעבור אחד מניתוחי ההרזייה יושבת ועדה אשר קובעת את זכאותו על פי ניתוח נתונים אישיים, בריאותיים ופסיכולוגים. ועדה זאת קובעת גם את סוג הניתוח שעליו לעבור על פי ההתאמה האישית.

קריטריון ה- BMI

קריטריון ה- BMI הוא כלל אצבע בכל מה שקשור להחלטת הועדה על הניתוח. אדם שיש לו BMI מעל ל-40 נמצא בקבוצת סיכון, והוא מועמד אוטומטי לניתוח הרזיה. אדם בעל BMI של 35-40 יקבל החלטה חיובית מהוועדה אם הצליח להוכיח שהוא סובל מסיבוך אחד לפחות של עודף משקל כגון: לחץ דם גבוה, סוכר ועוד. כאשר הוועדה מאשרת את זכאותו של אדם לניתוח הרזיה, הוא מקבל את הניתוח כמעט ללא עלות מצידו.

אילו ניתוחי הרזייה קיימים בלאומית

  • ניתוח שרוול – אחד מניתוחי ההרזייה הפופולריים ביותר, בו כורתים כ 90% מהקיבה ומשאירים קיבה קטנה בצורת שרוול אשר יכולה לאחסן מזון בכמויות קטנות. הירידה ביכולת "האחסון" של הקיבה מפחיתה את כמות המזון וגורמת לירידה תלולה במשקל.

 

  • ניתוח טבעת – שיטה נוספת של הקטנת הקיבה באמצעות טבעת סיליקון המקטינה את מעבר האוכל לקיבה למעין צינור קטן. הקטנת המעבר מפחיתה את כמות המזון שניתן להכניס לגוף וגורמת לירידה במשקל.

 

  • ניתוח מיני מעקף קיבה – ניתוח הרזייה נוסף בו מגבילים נפח המזון הנכנס לקיבה  וגם את ספיגת המזון. לפרטים נוספים אודות ניתוח מיני מעקף קיבה בלאומית.

ד"ר עופר לנדאו קיצור קיבה בלאומית

המרכז לכירורגיה מתקדמת בהנהלת ד"ר עופר לנדאו מתמחה בניתוחים בריאטריים למעלה מ-16 שנה. לקביעת פגישת ייעוץ בנושא בחינת פתרונות רלוונטיים לטיפול בהשמנת יתר, התקשרו לטלפון 072-3308510.