ניתוח מיני מעקף קיבה

0 Comments
מיני מעקף קיבה

מהו ניתוח מיני מעקף קיבה?

ניתוח מיני מעקף קיבה הנו ניתוח חדשני יחסית (Mini Gastric Bypss), אשר מבוצע באופן לפרוסקופי ומטרתו היא להגביל את נפח המזון הנכנס לקיבה ובכך לסייע בהורדת משקל דרמטית. הירידה הצפויה במשקל היא סדר גודל של כ-60% בממוצע מעודף המשקל הקיים.

הייחודיות של תהליך רפואי זה, הוא ביכולתו לסייע בהורדת המשקל באמצעות שני פרמטרים חשובים, האחד הוא הגבלת נפח המזון הנכנס לקיבה (כפי שנעשה בניתוח שרוול רגיל) והשני הוא הגבלת ספיגת המזון וזאת כתוצאה מהעיכוב במפגש של המזון עם מיצי העיכול, המתקיים בשלב מאוחר יותר במערכת העיכול.

אז מה בעצם ההבדל בין ניתוח שרוול לניתוח מיני מעקף ?מיני מעקף קיבה

במסגרת ניתוח השרוול הידוע, מתבצעים שני חתכים בקיבה ומתרחשות בשפת הרופאים, שתי השקות, כלומר נעשים שני חיתוכים (של הקיבה ושל המעי) ומתבצעים שני חיבורים, אחד לכיס הקיבה (החלק שנותר מחיתוך הקיבה) ואילו החלק השני מחובר מחדש למעי הדק.

גם בניתוח מיני מעקף, מתבצע חיתוך של הקיבה ונוצרים שני חלקים, אך במקרה זה, החלק הקטן שנותר מן הקיבה מתחבר לנקודה מרוחקת (כ-2 מטר מחיבור התריסריון למעי) של המעי הדק.

ניתוח מיני מעקף אינו מתאים לכל אחד !

למרות שמדובר בפתרון טוב יותר לכאורה מניתוח שרוול רגיל, הרי שניתוח מיני מעקף אינו מתאים לכל אחד. לניתוח זה יתרונות וחסרונות וחשוב להכירם.

הניתוח אינו מתאים לדוגמא ל:
• כאלה אשר עברו ניתוחים שונים במערכת העיכול.
• כאלה הסובלים מבעיות במעיים (כיבים, מחלות מעיים, ספיגת חומרים וכו').
כמובן שיש לגשת לייעוץ רפואי עם ההחלטה / הרצון לעבור ניתוח מזוג זה.

הניתוח מתאים לדוגמא ל:
• כאלה הסובלים מהשמנת יתר כרונית, אשר נלוות אליה מחלות שונות כגון: לחץ דם גבוה, סוכרת ועוד.
• כאלה שניתוחי טבעת או שרוול לא סייעו להם לרדת במשקל העודף הרצוי.

כיצד ניתוח מיני מעקף מסייע בהורדת המשקל?

קודם כל חשוב לומר שמטרת ניתוח זה (כמו ניתוחים בריאטריים דומים אחרים) היא הורדת התיאבון מחד והפחתת כמות המזון הנכנס לגוף מאידך.

מטרה זו מושגת בצורה אפקטיבית יותר (למתאימים לניתוח זה) מכיוון שהניתוח מסייע בהורדת המשקל כנ"ל באמצעות שני פרמטרים, האחד הוא הגבלת כמות המזון הנכנסת לקיבה והשני הוא ספיגה מופחתת של המזון בגוף.

לספיגה המופחתת קיימים יתרונות נוספים בהיבט חילוף החומרים בגוף והם ראשית כל, שימור תוצאות הניתוח ואפקט הירידה במשקל לאורך זמן (בהשוואה לניתוח מעקף רגיל) וכן שיפור משמעותי במחלות הנלוות להשמנת יתר (כגון סוכרת, לחץ דם גבוה ועוד).

המרכז לכירורגיה מתקדמת בהנהלת ד"ר עופר לנדאו מתמחה בניתוחים בריאטריים למעלה מ-16 שנה. לקביעת פגישת ייעוץ בנושא בחינת פתרונות רלוונטיים לטיפול בהשמנת יתר, התקשרו לטלפון 072-3308510.