טיפול בהזעת יתר

0 Comments

Sporty Girl Quenching Her Thirst

טיפול בהזעת יתר

סובלים מהזעת יתר בגוף? תופעה של הזעת יתר הינה נפוצה ביותר, אולי אינה מדוברת מאוד מאחר והיא עלולה להיות מביכה אך היא בהחלט שכיחה, לשמחת הסובלים מהתופעה, כיום יש טיפול בהזעת יתר  – טיפולים מתקדמים להעלמה של התופעה המטרידה, המשפרים את איכות החיים.

טיפול בהזעת יתר עדיף על אי הנעימות מהתופעה

הגוף שלנו מתחמם עקב פעילות ותפקיד הזיעה היא לקרר אותו. הזעת יתר היא תופעה בה הגוף שלנו פולט לחות ונוזלים מוגברים (מעבר לצורך של הגוף) מן העור באזורים שונים בגופנו.  גופם של הסובלים מהתופעה יזיע סתם כך גם כאשר אין צורך בקירור הטמפרטורה של הגוף, כמו בחורף. אין ספק שזאת תחושה שאינה אסתטית, לא נעימה ואף עלולה ליצור מצבים מביכים לא פעם, על כן, טיפול בהזעת יתר זו דרך נפלאה לחזור לחיים רגילים.

מהי הזעת יתר?

כדי להבין מהי הזעת יתר, יש קודם לכן להבין את חשיבות ההזעה לגוף. הזעה, היא תהליך ביולוגי טבעי שמטרתו לקרר את הגוף במצבים שחום הגוף מוגבר מהרגיל. ההזעה בעצם מגינה על גופנו מתהליך של התחממות יתר העשויה להזיק למערכות הגוף. אי הזעה מוגדרת כמחלה מסוכנת ונדירה במיוחד.
הזעת יתר, היא מצב בו ההזעה מופיעה גם כשאין שינויי טמפרטורה קיצוניים. כאשר הגוף מפריש כמויות זיעה גדולות מהרגיל וגורם לאי נוחות רבה. יש סיבות אחדות להזעת יתר כללית ובניהן השמנת יתר, בעיות הורמונליות ובעיות עצביות.
הזעת יתר יכולה להתמקד בהזעת יתר כללית, המתפרשת על פני כל הגוף וגורמת תחושה כללית של אי נוחות ואי נעימות. או להתמקד באיברים מסוימים כגון- הזעת יתר בידיים, בבית השחי ובכפות הרגליים.

 

דרך הטיפול בהזעת יתר

קיימות דרכים שונות לטיפול בהזעת יתר. הקלה והראשונה היא חומרים כימיים כמו דיאורדורנט ומשחות, שמטרתן להפחית את הריח. דרך זו עוזרת להתמודד עם חלק מהבעיה אך אינה מהווה פתרון ללחות המוגברת.

פיתרון כירורגי

דרך נוספת שלמעשה פותרת את הבעיה לחלוטין היא היא תהליך ניתוחי. בניתוח למניעת הזעת יתר מנתקים את העצבים הסימפטתיים באזור הסובל מהזעת יתר וגורמים למיתון משמעותי של פעילות בלוטות הזיעה המוגברת במקום הרלוונטי. הפיתרון הכירורגי בעצם שם סוף לבעייה והינו הטיפול הפופולרי ביותר בהזעת יתר.

טיפול בבוטוקס

טיפול נוסף, מקובל ביותר בטיפול בהזעת יתר הוא הזרקת בוטוקס. מדובר בחלבון המוחדר לגוף ו"חותך" את העצבים היוצרים את הבעיה. חסרונה של שיטה זו, שהחלבון ממנו עשוי הבוטוקס נספג בגוף עם הזמן ויש לחזור על הטיפול פעם בשנה או חצי שנה.

טיפול בחשמל

קיימת שיטה נוספת שאינה ניתוחית, המבוססת על מעגל חשמלי. זוהי אומנם שיטה שאינה מצריכה התערבות חיצונית אך דורשת התמדה יומיומית לאורך תקופה ארוכה.

האם מדובר בטיפולים בטוחים?

באופן כללי מדובר בתהליך בטוח ופשוט למדי המבוצע בהרדמה מקומית או באמצעות משחות הרדמה(בהתאם לסוג הטיפול ומיקומו). התהליך מתאים לאנשים בריאים שאינם סובלים ממחלות. בכל מקרה של מחלות רקע שונות יש לערוך בירור נוסף לפני קבלת ההחלטה. לפני הטיפול יש לוודא שאין גורם שניוני היוצר הזעת יתר. התהליך הוא בטוח ביותר, אולם אחוז קטן מהמטופלים מדווחים על הזעת יתר מפצה באזור אחר בגוף לאחר הטיפול.

.
טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים

הזעת יתר בכפות הידיים יוצרת לחות ורטיבות בכפות הידיים ברמה המשפיעה על התפקוד של פעולות פונקציונאליות ובסיסיות במהלך היום יום, מעבר למבוכה העלולה להיווצר מההיבט החברתי כאשר נוצר מצב של מגע בין אנשים. טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים נעשה במרפאה מקצועית עם רופא ממוחה לכירורגיה מתקדמת – ד"ר לנדאו אשר יתאים לכם באופן אישי את הטיפול המומלץ.

טיפול בהזעת יתר בבית השחי

ישנם מצבים שעליהם הדאודורנט אינו יכול להתגבר כמו למשל הזעת יתר בבית השחי. אמנם זה נכון שכולנו מזיעים בבית השחי ולא בכדי המציאו את הדאודורנט, אך כאשר הזיעה מוגברת מאזור זה באופן מוגבר התחושה היא בלתי נעימה ומפריעה בחיי היומיום של הסובל ממנה, טיפול בהזעת יתר בבית השחי נעשה על ידי מספר שיטות שונות לבחירה ובהתאמה אישית, קבעו פגישת ייעוץ במרפאה של ד"ר לנדאו לאינפורמציה מדויקת ולהתאמת הטיפול בשבילכם.

טיפול בהזעת יתר עושים רק במרפאה של ד"ר לנדאו – וזאת מדוע?

 ניסיון בתחום של טיפול בהזעת יתר של 15 שנים.
 מקצועיות – ד"ר לנדאו מומחה מצטיין ברפואה כירורגית.
 רופא ראשי בבי"ח וולפסון.
 יחס אישי אדיב ואמין לפציינטים המטופלים.

לקביעת תור לייעוץ ראשוני התקשרו